onsdag 22 september 2010

Do you think about me



8.30 infann jag mej på Livingroom för ett styrkepass o frukost med Ämma o Josse. Mkt mysigt vill jag lova :)
Sen har jag pluggat heeela dagen. Tenta imorn :/
Men tog mej en paus förut o gjorde nyttiga pizzabullar med massa gott i.. Skinka, annanas o feta ost. Försökte mej även på att göra mindre nyttiga hallon macarones. Haha, tar nog ett tag innan man får in tekniken på de :P
Tove tyckte iaf att jag har varit en riktigt hemmafru. Inget dåligt betyg :)

Nu ska jag plugga vidare.
Ha de toppen.

Dagens träning:
75 min i gymparken.

Kram
/J

2 kommentarer:

  1. Hej, skulle man kunna få recept på pizza-bullarna?

    SvaraRadera
  2. Absolut! :)

    ½ dl olja
    5 dl mjölk
    50 g jäst
    1 msk socker
    1 tsk salt
    1 ägg
    ca 13 dl vetemjöl (Man kan byta ut några dl mot grövre mjöl t ex grahamsmjöl, om man vill ha ännu nyttigare bullar.Jag tog 50/50)

    Blanda mjölk och olja och värm så att blandningen blir fingervarm. Smula i jästen, häll i salt och socker. Rör om så att jästen löser sig. Tillsätt ägget och ca 11 dl av mjölet. Arbeta till en jämn deg, tillsätt resten av mjölet.

    Degen ska nu jäsas i 30 minuter i degbunken. Arbeta därefter degen på mjölat bakbord. Dela den mitt itu. Kavla ut till en rektangel, ca ½ cm tjock. Bred på 1 dl chilisås eller tomatketchup, men lämna ca 1 cm fri på ena långsidan. Strö på finstrimad skinka, ost och krydda eller det som du vill ha i. Rulla ihop som en rulltårta. Sätt ugnen på 225 grader.

    Skär rullen i ca 2 cm tjocka skivor. Lägg på bakplåt att jäsa i 15-20 minuter. Pensla med uppvispat ägg. Man kan också strö på riven ost och krydda.

    Grädda mitt i ugnen i 8-10 minuter. Enjoy :)

    SvaraRadera