torsdag 17 februari 2011

Familjen Tajkon

...Herrejösses vilken galen kväll.
Längesen jag skrattade så mkt. Vilken soppa!
Efter jag o kusin Majja (O Hilda de klart) varit på hockey o hejjat Sik till vinst så åkte vi hem mot Majja..
När vi skulle åka in till hennes parkering står en bil helt åt h*vete felparkerad o vi kommer inte in på bakgården där parkeringen finns...
Vi säger endel svordomar, tutar som galningar o svär lite till.. Ingenting händer.
Vi ringer thai resturangen o kollar om nån besökare där äger bilen.. Ikke.
Vi kollar google för att se vems bilen e. Inget resultat...
Mer svordomar o mer tutande....
Vi ringer Majjas bror Martin, som tillsammans med Abbe fixar fram ett namn o nr till ägaren på bilen..
Jag ringer.. ingen mobil på. Vi ringer hem till personen, som bor i Borås.. :P
"Harry" säger de i andra änden...
Jag säger mitt namn o frågar honom om han äger en en röd volvo, med reg nr *** ***..
"Ja..." säger Harry..
Bra! Den står väldigt väldigt vääääldigt fel parkerad här i Skövde o bla bla......!!
Men Harry säger lite darrig på rösten att han hoppas att hans bil står parkerad där uteanför honom, i Borås..
O jag e övertygad om att hans bil står där framför mej, förbannat felparkerad, i skövde!

De visade sej att de inte alls va Harrys bil utan de felade på att de två sista siffrorna i reg nr hade blivit fel..
Tack Martin o Abbe för detta!
Fick snällt ursäkta mej o tacka för hjälpen ändå.

Hahahahaaaa, som vi skrattade i bilen!
Skratt varvat med svordomar o så spydde vi lite galla på hur kass personen va på att parkera.
Vi fick ett nytt namn av Martin o Abbe. Dock inget nr.. De va en tjej som stog som ägare på bilen..
"Jaaa de kunde vi ju faan räknat ut att de va en kärring som parkerat så jävla illa!"
Ungefär så gick pratet i bilen :)

Majja svär ett par ggr o ger sej in i trappuppgången o börjar ringa på för att be den jäkel som parkerat fel komma o flytta på sin jäkla bil.
Efter x antal minuter kommer hon ner, med en kille!

Tji fick vi för att vi sa att de va en tjej.. Nu har vi verkligen fått de bevisat. Killar e INTE bättre än tjejer på att köra bil.. O absolut inte på att parkera!
Han ursäktade sej ett par ggr, o sa att han haft lite bråttom o därför parkerat så illa..
Mmm visst, dra den om Rödluvan också :)
Jösses vilken upplevelse!
Inget ovanligt alls när jag o Majja e ute o upplever världen har vi märkt.
Galet kul, o min kväll blev toppen.

Nu ska jag sova så att jag orkar upp till gymmet imorn bitti.
Dagens träning gick förövrigt toppen. Rygg/mage/biceps.

Kram
/J

..det kallas tvivel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar