tisdag 23 november 2010

Dag 1. - Presentera mig själv


Så de e alltså nu jag ska presentera mej själv. Oj.. de e ju faktiskt inte de lättaste. Men okej, here we go.

Vem e Johanna?
Johanna, tjejen med lyckan mitt i sorgen.

Johanna Maria Linneà Ungh Larsson föddes en solig (garanterat) sommardag 17 augusti 1986 på Kss i Skövde.
Jag föddes in i en riktig "Svensson" familj som bestod av Mamma Anki, pappa Leffe o 2 år äldre storebror Koffe och kaninen Prosit. Bosatt i ett hus på landet, i Borgunda.
Åren gick o vi levde lyckliga familjen. Gick på dagis på Kvarndungen i Borgunda, årliga resor med fina kusiner till Italien varje år, utflykter till skogen o överflöd av kärlek från mina föräldrar.
När jag gick i 3.e klass skildes mamma o pappa. Pappa bodde kvar i huset, o mamma flytta först till radhus i Borgunda o sedan vidare in till Skövde med sin nya man. Så har levt som skilsmässobarn i många år o allt vad de innebär.. Varannan helg, dela på jul, vem ska ha på det lovet.. bla bla.
Men de gick bra, för mamma o pappa va alltid vänner. Så jag klagar inte :)
Gick i skolan i Stenstorp. Där var de mer kaos än nånting! Usla betyg o mer nattliga äventyr med människor som jag kanske borde hållt mej borta ifrån.

O under sista året på högstadiet förlorade jag min bästa vän Sofia. Hon dog av hjärtsäcksinflamation... <3
Jag blev gravid med min dåvarande pojkvän Mattias under samma period.
Vi fick reda på de i slutet av September 2001, o Tove kom kl 10.46 den 28 Januari 2002. Jag skulle fylla 16 senare de året, o Mattias hade precis fyllt 15 några dagar innan..
(Ni som dömde mej nu: jag åt p.piller, hade min mens, svimmade men var hos doktorn flera ggr. Deras diagnos blev magkatarr!)
Tove blev snabbt allas favorit o hon e så älskad av många. Så jag e en stolt ung mamma till världens finaste Tove <3
9 månader senare fick även min pappa en dotter med sin dåvarande tjej. Min lillasyster Emilia kom i November.

Under sommaren 2002 hände nånting som verkligen förändrade hela mitt liv.. Mamma opererade bort en leverfläck på magen. De visade sej att de var Malignt Melanom. En elakartat hudcancer...
Min älskade mamma dog 9/10 2003 efter mkt kämpande <3
5 dagar innan mamma dog, så förlorade jag även min vän Coffe..

Efter högstadiet i Stenstorp hade jag bestämt mej för att dra mej åt andra hållet.
Bort från Falköping!
Jag pluggade Barn & Fritid mellan 2003-2006 på Kavelbrogymnasiet. Där fick jag ungefär lika bra betyg som på Stp skolan. Men ack vilken rolig tid i mitt liv!
Träffade mina fina vänner Madde o Linda där. Vilka minnen!!
Tack vare Madde så träffade jag även en underbar kille. Dennis, som va Maddes lillebror.
Madde ogillade våran relation, men de fick hon leva med :P
1 Januari 2006 fick vi reda på att Dennis hade cancer.
Han kämpade o kämpade med cellgifter o vi skulle gifta oss när han blev frisk sa vi. 28/3 - 06 somnade han in... <3
17/5 - 10 förlorade jag ännu en människa som betyder mkt för mej. Min bästa vän Anders..

När ska de sluta?!

Efter gymnasiet jobbade jag som barnskötare på en förskola i några år.. Men de va inte min grej. Så nu år 2010 pluggar jag för fullt så att jag om några år ska vara Ambulans sjukvårdare.
Trivs som fisken i vattnet o tycker att de e riktigt kul. Får bra betyg för första gången i mitt liv o känner att jag har hittat rätt.

Annars då? Vad gör Johanna?
Jag e en glad o positiv tjej för de mesta. Jag har ett humör som heter duga, o e envis som få. Men allt som oftast tycker jag själv att jag e en go o glad tjej som försöker njuta av varje dag. Eftersom jag förlorat så många, så tar jag verkligen vara på livet, o på mina nära o kära. Jag har lyckan mitt i sorgen. J
ag tillbringar mkt av min lediga tid på de bästa gymmet, Livingroom. De blir ca 6 dagar i veckan som jag e där.
Annars gillar jag att umgås med mina vänner (vad vi gör brukar inte spela så stor roll, för vi har galet kul ändå), mysa med Tove som idag har hunnit bli 8 år o e mammas stora tjej.
Jag gillar lite udda sporter. Klätttring o armbrytning. Speciellt armbrytning :)
Bor fortfarande kvar i huset i Borgunda. Men om 2 månader går flyttlasset några km bort. Jag o Tove ska flytta till radhus. Äntligen!!
Har världens bästa vänner, o en underbar släkt som jag aldrig skulle klara mej utan. De finns en kärlek i mitt liv. Han e de finaste jag vet, o jag vet vad jag vill med den mannen <3
Jag lyssnar helst på Svensk musik. Winnerbäck, Kent, Håkan Hellström, Melissa Horn, Lasse Lindh mm. Den musiken ger mej så himla mkt.
Gillar sommar o sol mer än vinter o slask. För på sommarenn får man vara på Sparreviken. Mitt smultronställe. De stället kan inte beskrivas med ord, de måste upplevas! jag älskar de <3

Pttja, de får nog räcka. Vill man veta mer så får man fråga :)

Kram

/J

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart vackert, sorgligt, energiskt och fint inlägg Johanna!
    *Fällde lite tårar*
    Du skriver så jäkla bra ska du veta <3!
    Är fastklistrad framför din blogg varje dag!
    TACK för att du är du! Massa varma kramar och pussar/Amira <3

    SvaraRadera
  2. "Lilla Stora Gumman".....Hela du är ett Mirakel.
    När jag läser vad du gått igenom så finner jag inga ord.Vad jag än kommer att skriva/säga (vi träffas ju på Livingroom ibland;)) kommer låta klyschigt".
    Så allt jag kan skriva nu är:Kram i mängder med värme och kärlek. Och när vi träffas på Sveriges bästa Gym, så skall du få "värsta kramen...
    //Maria

    SvaraRadera