torsdag 25 november 2010

Dag 3. - Mina föräldrar



30 dagars listan:

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Meningen med livet
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Alltså dag 3, o jag ska berätta lite om min föräldrar. Världens finaste o bästa föräldrar som e anledningen till att jag exiterar.
Vi börjar med pappa Leffe.

Leif "Leffe" Larsson, 51 år och verkligen världens snällaste pappa o ung o fräsch morfar.. Faktiskt så e han de. Pappan som alltid alltid ställer upp vad de än gäller. Så har de alltid varit. I pappas liv finns de inga problem. Allt går att lösa.
Bor i villa i Borgunda.
Utbildad barnskötare, jobbade med de några år o började sedan på Volvo. Där jobbade han i 21 år innan han för 3 år sedan startade sitt egna företag som Utvecklingskonsult.
3 barn. Jag, storebror Koffe o lillasyster Emilia. 1 barnbarn, Tove.
Var gift med min mamma i ca 10 år innan de skilde sej.
Lever nu ihop med hans Lollo.
Pappa som aldrig kan sitta still håller igång med scouter, kajak, gym, inlines, meka bilar osv.
Skulle jag beskriva min pappa med 3 ord skulle de bli: Kramgo, genomsnäll och kärlek. Min pappa e mannen i mitt liv! (en av dom iaf)
Jag älskar min pappa väldigt mkt. <3

Mamma, min älskade mamma.
Ann-Christine "Anki" Ungh, född -63.
Underbara människa som jag aldrig någonsin får chansen tacka nog för allt hon gjort för mej.
Fick min bror när hon var 21, 2 år senare kom jag.
Jobbade först som dagmamma hemma hos oss, sedan på klädaffären Studs o sen på Spel&Tobak.
Positiv o glad människa som alltid hade en puss o några goda råd över när man behövde de. Alltid alltid så fanns hon där <3
Världens bästa mamma!
Sol, bad, resor o lilla mysiga stugan i Öglunda fanns på topp 5 listan. O Tove de klart.
Bodde i lägenhet i Skövde, Vasastan med sin nya man P.o.

Mamma upptäckte en leverfläck på magen sommaren 2002. Den opererades bort efter många om och men.. De visade sej att den då redan hade spridit sej till lymfkörtlarna. Ny operation... Mamma brukade säga att hon såg ut som ett lapptäcke pga operationerna. I min ögon var hon alltid världens vackraste..
Huvudvärken kom o de visade sej att tumören spridit sej till hjärnan. Operation gick inte för tumören satt så dumt. Strålning o mediciner blev behandlingen.. Håret började falla av o man såg hur sjuk hon var.
Hon kämpade och kämpade. För sin egen o för våran skull. Hon ville leva. Hon ville se Tove växa upp, hon ville finnas där på min student, på våra bröllop o bara finnas där i vardagen..
De blev aldrig så. Cancern tog mamma ifrån oss i Oktober 2003..
Den dagen förlorade jag nästan tron på livet..
Saknaden går inte att beskriva med ord. Men jag lever för henne, o lever för att föra vidare hennes tankar, tro o syn på livet.
Så otroligt stolt att vara hennes dotter <3
Jag kan fortfarande höra hennes röst, o jag kan se henne framför mej när vi varje år kvällen innan julafton spelade Pictionary o mamma sprang runt i lägenheten o sjöng "The winner takes it all".. ...

Hade aldrig kunnat be om bättre o finare föräldrar. Ni e bäst <3

Kram
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar