tisdag 4 januari 2011

allting har förändras, men du finns kvar

...Jag hade planerat att plugga hela dagen. Men kan säga att planerna ändrades ganska fort.
Hann knappt dra upp rullgardinen o säga diverse svärord åt att de snöade massor innan Koffe frågade om jag skulle med ut o gå.
Mitt svar blev: "- Ser de ut som att jag vill ut o gå?"
Tänkte efter en stund att de faktiskt vore riktigt skönt med frisk luft o rensa tankarna lite. Väckte Tove (som sover hela dagarna). Hon ville också med, om hon fick åka i pulkan bakom Nanoq. Lollo hängde också på.
Så vi va 4 michillin gubbar o en hund som pulsade 4,7 km.

Efter promenaden blev de mysig frukost. Sen begav jag o Lollo oss till gymmet för 90 min styrka. Körde igenom biceps/triceps o lite sjukgymnast övningar för ryggen.
+ lite kondition ute i snön......
Stog o gjorde en övning o såg Karl komma gående utanför påväg hem från skolan.. Jag slängde allt jag hade i händerna o sprang till dörren o ropade "-Kaaaaaarl" (som nu gick 30 m bort)
Ingen reaktion... Jag sprang efter 20 m, stannade o kramade en snöboll. Kastade... Miss! fuck... Sprang lite till samtidigt som jag ropade.. För att få lite förhoppningsvis mer respons ropade jag "Karl Olsson!!!" Noll respons... Kastade en ny boll som träffade! Men inte reagerade han för de... Ne nu jäklar tänkte jag o löpte iväg efter han som ett spjut! Kom fram o drog han lite lätt i jackan. Då minsann vände han sej om, o tog ur lurarna ur öronen...
Jag kunde ha ropat till Faan kom o bytte av mej :P
"-Men gumman, va gör du här? Här ta min jacka!"
DÅ kom jag på att jag hade korta träningsbyxor o linne på mej.
Måste sett galet kul ut. Hoppas ingen såg... Haha, men men.
Vad gör man inte :)

Ja jösses, har hunnit med handling, mys med Troodil o lägenhetsvisning med Karl också. NU ska jag plugga lite.. Imorn sa jag plugga massor! Jag svär! :)
Ha en bra kväll.
Kram
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar