torsdag 21 oktober 2010

"Dagbok from 3 juni - .... Den tiden Leffe var i USA

3 Juni 1982

"Usch, imorse när du åkte höll jag på att dö, det kändes som att du skulle försvinna ifrån mig föralltid?
"Jag får aldrig se honom mer", tänkte jag för mig själv.
Jag somnade ialla fall om och vaknade vid 8-tiden, då gick jag upp och åt frukost. Sen la jag mej och läste FT där det stog att du hade åkt till USA...
Jag la mig på balkongen en stund men det var så olodligt varmt att jag var tvungen att gå in.
Var hos Kicki på barnkalas, sen åkte jag hem och simmade 1000 m med Helenè.
Var hos Lena på kvällen för hon fyllde 21. Var hemma vid 23 tiden då kröp jag ner och la mig.
Usch, vad tomt och ensamt det var när ingen låg bredvid mig och kramade mig så skönt som du gör. Jag hade ingen att mysa med som jag brukar heller.
Tänkte att du säkert sitter på ett tåg och skumpar påväg mot Paris.
Saknar dig."

9 Juli 1982

"Jag ska sova nu och krama din kudde stenhårt!"

3 September 1982

"(3 månader)

Gick som vanligt upp och jobbade halv 11.
Dan var jätte lång, jag och Kerstin F höll på att avlida.
Efter jobbet duschade jag och åkte ut till Dala en sväng.
Var hemma igen halv 10. Åkte till Ann för att se förintelsen. Det var bra. Satt och pratade till ca 12.
Idag fick jag reda på att du är i Kaliforninen. Å, vad jag önskar att jag var hos dig!"

...........
Har hittat mammas alla gamla dagböcker o almanackor idag.
HIttade även 2 anteckningsblock som mamma skrev när pappa var iväg i USA i flera månader.
Varje dag har hon skrivit i boken till honom vad hon gör o hur mkt hon saknar honom. Varje dag!

De gör ont, samtidigt som de e så härligt att läsa om deras kärlek. .
Åhh, vad jag saknar henne.
Pain!

Kram
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar