tisdag 5 oktober 2010

Höger! Vänster! Höger! Vänster!

Samling 17.00 vid Käpplundagärde.
Vi packade på oss våra väskor med allt möjligt innehåll. Tjejerna hade 10 kg packning, o killarna 20 kg. Vi började gå i rask takt i uppförsbacke mot skidbacken. Jag var trött innan jag ens hade kommit fram till själva skidbacken.. Innan vi tog oss an den berömda skidbacken så körde vi lite underbara utfall i trappan.. upp, ner... upp, ner.. upp, ner! Sen lite balansövningar.
Jag har alltid trott att jag alltid haft bra balans, men nu vet jag bättre.
Ojojoj, nu va de dags att tåga i 3 kolonner uppåt.. Herrejösses vad jobbigt!
Höger, vänster, höger, vänster, höger, vänster!
Halvvägs stannade vi till för diverse övningar. Armhävningar, planka, kråla mellan varandras ben, hoppa över varandra o sånt trevligt.
Sen tågade vi vidare upp för backen. Den vääldigt långa o branta backen. Va ganska nära att trilla baklänges både en o två ggr. Men skamm den som ger sej!

Väl uppe, trötta i benen, törstiga o med flåset uppe så blev de fler övningar. Jogging, små steg ner för trappor, springa upp, små steg ner o springa upp.. Dipps o magträning.
Jogga vidare, men händerna på huvudet. Upp över stockar (mindre graciöst) o mer armhävningar. Jogga nerför i galen terräng, gå på armbågar o hälar nerför, o vända sen för att gå på armbågar o tår. Springa baklänges, jogga, hoppa över minor, o plocka grejer från marken.. Jägarjakt, krypa genom trånga tunnlar (panik), upp för sandhögar o ner.. osv.. osv.
O allt detta med packning på hela tiden.
Grymt bra jobbat av oss! :)
Nu e de bara 3 ggr kvar dock.. :(

Nu har jag lagt mejj på spikmattan i sängen. Kommer ha ont i ganska många olika kroppsdelar imorn skulle jag tro. Men de e bara skönt. De ska kännas att man gjort något! :)

Imorn blir de plugg med en kär vän. Afro med Patrik (O Björn!) på kvällen.
Bra dag!

Ta hand om er.
Kram
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar